{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.604 visninger | Oprettet:

Sygt Kirsebærtræ. {{forumTopicSubject}}

Det her hører ikke hjemme under skadedyr eller ukrudt, men i mangel på kategorier bruger jeg denne.

Vi har et ca 30 år gammel kirsebærtræ. da vi overtog haven/huset for 3,5 år siden havde jeg allerede der øje for træet. Det havde jeg fordi jeg undrede mig over at når alle træer er passet så fint, hvorfor så dette træ så sådan ud. Det var tydeligt beskåret alt for langt inde ved stammen og der løb harpiks ud af det, selv om det ikke var nybeskåret.
Første gang vi oplevede det gav kirsebær kom der rigtigt mange og jeg tænkte, nå det går sikkert. Men efterfølgende har det altså ikke giver andet end en håndfuld.
Symptomer med den løbende harpiks er stilnet lidt af, men nu ser det virkeligt ud til at træet rådner udefra. Det er ikke bark på det sted i kan se på billedet, det er revnet og rådnet og ligner et stort åbent sår. Det går ikke helt rundt om stammen i et bånd men 75% rundt.

Jeg fælder træet så snart jeg kan, men det jeg vil høre er om der er nogen af jer der har nogen ide om hvad træet fejler ?
Er det noget smitsomt, er andre træer i fare ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygt Kirsebærtræ.
Kommentér på:
Sygt Kirsebærtræ.

Annonce